måndag 4 januari 2010

Mössor och livebilder

Den här modellen har funnits länge i mina tankar men tidsbristen har gjort att den fått vänta. Hittade ett bra mönster att utgå från i en gammal Burda tidning men tyvärr endast i vuxenstorlek. Gjorde om gjorde om och gjorde om och det tog verkligen långt tid innan jag var helt nöjd. Resultatet blev tre storlekar 0-1år, 1-4år och från 4 uppåt.

Hade mina systerbarn på besök och då får man passa på att ta lite bilder. Märks att Naíma, Alexander och Dominique är släkt. Till min stora glädje älskar dom att posera framför kameran.

Dominique var väldigt nöjd med sin julklapp. En baggi mössa och en tunika stod med på hennes önskelista.

Så här fin blev den här söta tjejen i klänningen hennes mamma beställt innan jul.
Tack så mycket för dessa värmande bilder.

7 kommentarer:

gosi sa...

Vilka supersnygga mössor du knåpat ihop. Kul med bildbevis, så man ser hur himla fint det sitter på de glada julklappsbarnen. God fortsättning!

jejja79 sa...

kul med livebilder, och som alltid är kläderna snygga, unika och färgglada. I LIKE IT ALOT =)

od Andulky sa...

Så mycket fint! Tunikan är verkligen grym!!!

Lie sa...

Ny läsare av din blogg som bara vill säga att du verkligen gör superfina grejer som är en explosion av inspiration för mig som är helt ny på sömnad.

Har lagt till din blogg på min blogglista :D

OttoPippi sa...

Mössorna är underbera, helcool och fräcka! Jag köpte en liknande (åt mig själv!) i Sankt Petersburg för några år sedan :-)

...fina livebilder....

SiriR sa...

Så kule luer!
Og masse fine livebilder:)

Anonym sa...

Du syr så mye fint og inspirerer meg kjempemasse!
Supertøffe luer:)

Godt nyttår:)